نوشته شده توسط : سمانه

خاموش کردن آتش با امواج صوتی

  • خاموش کردن آتش با امواج صوتی

    خاموش کردن آتش با امواج صوتیReviewed by رامتین اردشیری فر on Apr 2Rating: 4.5

    در آینده‌ای نزدیک، ممکن است خاموش نمودن آتش در آشپزخانه به آسانی گوش دادن به موسیقی باشد. دو دانشجو از نمونه‌ی اولیه‌ی یک ماژول ۹ کیلوگرمی پرده برداشتند که قادر است با امواج صوتی فرکانس پایین آتش را خاموش کند.

    ویت ترن و سث روبرتسون، دو دانشجوی دانشگاه جورج میسون، از همان اول، با هزینه‌ی خود پروژه را پیش بردند. زیرا هیچ یک از دانشجویان و اساتید موفقیت پروژه را پیش بینی نمی‌کرد. آن دو برای ساخت این نمونه‌ی اولیه از دستگاه خود ۶۰۰ دلار هزینه کرده‌‌اند.

    خاموش کردن آتش با امواج صوتی فرکانس پایین

    آن ها می‌دانستند پروژه‌ای که دارند روی آن کار می‌کنند احتمال موفقیتش بسیار کم است؛ چرا که دارپا برای سال‌ها روی ساخت چنین آتش خاموش کنی تلاش کرده و نتایج موفقیت آمیزی از آن به دست نیاورده بود.

    این فناوری با دور کردن اکسیژن از اطراف آتش باعث خاموش شدن آن می‌شود. ویت ترن و سث روبرتسون بعد از آزمایش‌های بسیار دریافتند امواج در محدوده‌ی ۳۰ تا ۶۰ هرتز بهترین نتیجه را در خاموش کردن آتش ارائه می‌دهد.

    یکی از معایب این فناوری، گرم ماندن جسم در حال سوختن پس از خاموش نمودن آتش آن است. زیرا این فناوری برعکس آب که گرما را از جسم می‌گیرد، تنها اکسیژن را از جسم دور می‌کند که سبب گرم ماندن آن میشود.

    خاموش کردن آتش

    در ابتدا هدف سازندگان این دستگاه تنها خاموش کردن آتش در آشپزخانه‌ها بود، اما  آن‌ها قصد دارند این فناوری را توسعه دهند و در آینده با نصب آن روی هواپیما‌های بدون سرنشین اقدام به خاموش کردن آتش سوزی در جنگل‌ها کنند.



:: برچسب‌ها: خواندنی,مطالب جالب,سایت تفریحی,جک,عکس جالب,اخبار روز,تازه های تکنولوژی,وبلاگ ایرانی,اس ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()